19 Nisan 2010 Pazartesi

BUYRUN KISIRAAA :)


Bu haftasonu şirketimizin 'sezona merhaba pikniği' vardı, herbirimiz bir şeyler hazırladık, ben de kısır yaptım.
Her yörenin kısırı farklıdır, hatta her bayanın kısır yapışı da farklıdır.İşte ben böyle yaptım,bakalım beğenecek misiniz?Hele bu mevsim, çok güzel oluyor canım kısır, yapın,yiyin afiyet olsun :)

1bardak kaynar suyun içinde 1 kaşık domates salçası ve 1 kaşık biber salçasını 1,5 bardak kaynar suyun içinde erittim ve bu karışımı 2 bardak ince bulgurun üstüne döktüm, bulgurun ağzını kapattım ara sıra karıştırarak yarım saat filan dinlendirdim.
Bu arada taze soğanlarımı ve kuru soğanımı ince ince kıydım.İyice yıkadığım yeşilliklerimi yani taze nane ve maydanozu da ince ince kıydım,bir limonun kabuğunu çok ince rendeledim, derken yarım saat geçti ve bulgurun başına geri döndüm.Bulguru tertemiz ellerimle :) biraz yoğurdum, sonra yeşillik karışımını bulgurun içine döktüm.
Daha sonra kuru baharatlara geldi sıra, karabiber, kırmızı biber, nane...neyden ne kadar isterseniz...
En son zeytinyağı ve limon suyunu ve tuzu da da ekledim....Bakayım, olmuş ya güzel olmuşşş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder