6 Mart 2009 Cuma

VEEE HUZURLARINIZDA İLK TARİF :)


BONİBONLU KURABİYELER...

Ama hemen bir itiraf eklemeliyim bu benim tarifim değil , dün kendisini blog dünyasında bulduğum Yasemin Hanımın tarifi.yaseminmutfakta.blogspot.com Dün resimlerine bakarken aşık olmuştum kurabiyelere ve eve gider gitmez yaptım.Sonuç : Çok Başarılı.Öncelikle Yasemin Hanım'a teşekkür ediyorum.

MALZEMELER

2 su bardağı un

3/4 çay kaşığı karbonat

1 çay kaşığı tuz

1 buçuk su bardağı şeker

2 yumurta

3 paket bitter çikolata(bana da ilk başta çok gelmişti bu ama inanın kurabiyenin içinde harika oluyor.)

225 gram tereyağı(oda sıcaklığında)

Üzerini süslemek için bir iki paket bonibon

YAPILIŞI

Efendim ,öncee oda sıcaklığında bayağı erimiş durumdaki tereyağımızı mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.şekeri de tereyağına ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Yumurtaları teker teker karışıma ekleyip iyice çırpmaya devam ediyoruz.Ayrı bir yerde birlikte elediğimiz un tuz ve karbonatı , bu karışımımıza yavaş yavaş ekleyip mikserle düşük devirde çırpmaya devam ediyoruz.En son küçük küçük parçalara ayırdığımız çikolataları karışıma ekliyoruz(ben rendelemedim kucuk parcalara ayırdım yerken damağa çok hoş bir tat verdi.)Tahta kaşıkla karıştırdığımız kurabiye hamurumuzu dolapta 30 dakika dinlenmeye bırakıyoruz.

Şimdi önemli bir not : Yasemin Hanım tepsiye 5 taneden fazla kurabiye yerleştirmeyin fırında yayılıyor demişti Çoooook haklıymış.Küçücük toplar kocaaaaaman bisküvilere dönüstü.

Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz sonra ceviz büyüklüğünde toplar yapıp 5 ya da 6 tanesini tepsiye yerleştirip fırına veriyoruz 10 dakika filan fırında kalması yetiyor.Fırından çıkardığımız henüz yumuşak durumda olan kurabiyelerimizin üstüne bonibonlarımızı istediğimiz şekilde batırıyoruz.(Ben bir tanesine kalp şekli vermeye çalıştım , canım kocam yesin diye ,ama kalpten başka her şeye benzedi, ha ha )Bu arada boşalan tepsimize ikinci parti kurabiyelerimizi ekleyip fırına veriyoruz.(Merak etmeyin ,hepsinin pişmesi 30 dakika filan alıyor.Yani bu tariften 3 tepsi filan pişireceksiniz.)

TARİFLE İLGİLİ..

Bence çocuklar bunlara bayılır. Tavsiye ederim.

Bu kurabiyelerden çok güzel hediye olur.Tavsiye ederim.

İnsan dayanamıyo hepsini yemek istiyo eğer diyetteysenizz tavsiye etmem:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder